January's

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Höstlov - mycket tid? No way!

Av januarys - 1 november 2011 20:12

Haha, jag trodde jag skulle ha gott om tid på höstlovet, men inte en chans! Jag har haft fullt upp HELA LOVET.

Vad gjorde jag i fredags? Jag var på grafitti- workshop!

Först skissade vi, sen gick vi ut och sprejade lite och sen gick vi in och målade med tusch.


Proffset Carolina Falkholt var där och sprejade med oss!


 




På denna bilden är det inte helt klart:







Såhär såg mitt LOL ut när det var klart ( ni kan se det längst ner på bilden ovan, där det inte är klart)


 Coolt va!?





Sen på kvällen var jag på filmkväll och såg filmen Hur många lingon finns det i världen? jag har sett den förut jättebra :D Det var alla tjejer i klassen (12 pers) där.


 På lördagen gick jag ''Bus eller godis'' med Key i ca en halvtimme... 


Söndagen åkte jag först till Sannarpsbadet i Halmstad med Felix och hans familj. Har du möjlighet att åka dit så rekommenderar jag det verkligen! Världens absolut roligaste ställe! Eller badhus iallafall...

Där finns 3 rutschkanor, en helt rakt ner, en lång men inte så snabb och en lång som är JÄTTEKUL!

Sen finns en jacuzzi, och en virvel! Kommer man i närheten av virveln sugs man in och åker runt runt - man får kämpa för att komma ut men man lär sig tekniken efter ett tag... första gången kanske man får åka några ofrivilliga varv.

Och en motionsbassäng då.

Och en med hopptorn - ett tremeters och en enmeters.  


Sen åkte vi hem till de och jag och BIanca (Felix lillasyster) gick en sväng bus eller godis till de vi kände.

(Jag bodde granne med Felix och Bianca men jag flyttade för ett drygt år sedan)

På kvällen kollade vi på ''Vem kan slå Filip och Fredrik?'' och Bianca somnade mitt i, så hennes mamma bar in henne i sängen. Sen gick jag och Felix och la oss i friggeboden.

Vi läste ett tag, sen sa Felix;

''och nu, till det sista innan man går och lägger sig.''

jag: ''vadå?''

Felix: KUDDKRIG!

jag: HJÄLP!

Sen höll vi på och krigade i ca en halvitmme. Sen somnade vi.

Vi vaknade ca halv nio dagen därpå och gick upp och åt frukost. Sen spelade vi ABBA singstar.

(Jag vinner över honom på vissa låtar, men han vet vilka det är så han vill aldrig ta dem... t.ex ''Happy New Year'' och ''The winner takes it all'' brukar jag ligga några poäng före på. Och ''Honey Honey'' för den har han bara hört någon enstaka gång... men som sagt, jag gillar den amerikanska versionen, när Amanda Seyfried sjunger den i ''Mamma mia'' är mycket bättre.


På måndags kvällen hade jag en BrunoMars-kväll ''Today i swear i´m not doing anything''

Fast det blev ju ''Tonight'' istället för ''Today''.


På tisagen (idag) var jag på Kulturskolan och fyllde i en enkät om deras verksamhet. De hade valt ut 130 elever som skulle vara med och utvärdera, och en av de var jag. Sen gick jag till bibblan, sen gick jag till morfars syster för hon hade frågat om jag ville komma dit och sälja jultidningar till henne.

Jag gick på stan en stund medan jag väntade på morfar jag skulle träffa. Jag köpte ett mörkturkost nagellack med glitter, och en jättesnygg tröja från Kappahl. Den var på superrea. 30 spänn!. Dessutom köpte jag ett bälte på lindex för HELT FENOMENALT OTROLIGA ÅTTA KRONOR! Jättesnyggt till tröjan. Fast jag köpte skärpet innan jag ens sett tröjan. Men som tur var passade de så fint ihop ändå.

Sen kom morfar och mötte mig och så köpte vi fika, åkte hem till honom, åt fikan, sen spelade jag lite piano för honom sen körde han hem mig :)

Blev väldigt många ''sen'' jag vet.

Nu måste jag gå. Tjo på er!


Dagens rim, just det ja...


skärpet och tröjan passade bra, yippie ja yippie ja hipp-hipp hurra!


(läs det för dig själv så låter det inte så konstigt)


Lägger upp bild sen!


 


 
 
Johanna:)

Johanna:)

2 november 2011 16:07

Visst är Honey honey såååå mycket bättre när Amanda Seyfried sjunger den? Jag älskar Our last summer ^^

http://iamjohannapotter.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av januarys - 13 april 2012 21:44

Tillbaks på denhär bloggen. Kollade igenom min inkorg, såg att jag hade fått en fråga, tänkte ''läser folk fortfarande den här bloggen!?!?'', loggade in och kollade. Och kände helt plötsligt för att börja blogga på denhär bloggen igen. ((Jag har lagt...

Av januarys - 18 november 2011 22:40

Hejsan alla bloggläsare! Jag har nu skapat en ny blogg. Det kommer vara samma innehåll men en ny adress och ny design bara. Jag tror inte det kommer gå att ställa frågor, men skriv din fråga i kommentarerna istället så svarar jag! adressen är www...

Av januarys - 17 november 2011 16:41

Puh, vad det var skönt när jag fick se att jag hade haft åtminstone några besökare igår och idag, även om jag varit så usel med uppdateringen! Nu har jag övat lite på dansprogrammet, jag ska på rock'n'rollen om en timme. Sista träningstillfället in...

Av januarys - 16 november 2011 21:14

Mitt förra inlägg blev publicerat och bloggplatsen har antagligen fixat problemet. Skriver mer imorgon :) :) :)   /january ...

Av januarys - 16 november 2011 21:13

Hejsan! Många har slutat läsa min blogg p.g.a usel uppdatering. Jag har många gånger skrivit ett inlägg - men när jag trycker på ''publicera'' så raderas allting och då kanske jag har bråttom eller inte orkar skriva om allting! Jag kommer att b...

Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards