January's

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

En försenad resedagbok: Grekland. Del 1

Av januarys - 25 september 2011 16:56

5 Augusti

Hejhej!

Nu är klockan runt halv tre grekisk tid (halv två svensk tid) på natten och vi har precis kommit fram. Här på hotellet är det jättefint vid poolen som byter färg helatiden :)

Vårt rum är ganska stort, och det är ju bra :) Vi har balkong också.

Men vi kommer nog inte vara så mycket här på dagen, det skulle ju vara slöseri med denhär varma semestern eller hur? Haha...

Skriver mer imorgon. Ska sova nu...

 

 

6 Augusti

Hej!

Idag har vi mest hängt vid poolen, fast vi såg att stranden var precis på andra sidan gatan, så vi var där ett tag också. Jag har köpt ett limegrönt hårband med paljetter och ett par örhängen till min kompis Key.

Det finns två stora pooler, i den ena bottnar man på ungefär hälften och i den andra bottnar man på ungefär en femtedel. Vi badar mest i den, jag tycker det är skönt när man inte bottnar. Det är kul att slå kullerbyttor i vattnet och det går inte om det är FÖR grunt. Och är det grunt kan man inte dyka ;)

Hejdå!

 

7 Augusti

Hallojsan!

Idag var vi lite mer på stranden, men jag fick helt plötsligt värmeslag så vi gick in igen. Jag mådde jätteilla men efter ett tag gick det över.

Vi gick till ''Super Market'' tvärs över gatan och köpte lite salta chips (salt är viktigt i värmen) och dricka.

På en hylla finns det massa svenska grejer, det finns det på jättemånga ställen!

Göteborgs ''Jätten-kex'', Guld-Marie och Eldorados Digestivekex :)

Hihihi...

Sen var vi lite i Platanias, en stad här, jag köpte lite smått och gott och en till present till Key: ett orange vindspel med en fjäril. Och så köpte jag ett blått med en delfin till mig själv :)

 

 

8 Augusti

Jazu!

Hej på grekiska. Nej, jag vet inte hur det stavas. Men man säger ''Jazu'' om det är till en person och ''Jazaz'' om det är till flera. Och nej, jag vet inte hur man stavar till ''Jazaz'' heller.

Imorgon ska vi till Chania.

Idag har vi bara slappat :)

Chao!

 

9 Augusti

Hello.

Idag var vi i staden Chania och shoppade lite. Jag köpte bland annat en solhatt, fast mamma betalade hälften :) den var supersnygg, vit med ett band av turkosa pärlor runt. Sen åt vi mat - jag åt en sallad med Apelsin och Avokado och en crepê med kyckling. Smaskigt!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av januarys - 13 april 2012 21:44

Tillbaks på denhär bloggen. Kollade igenom min inkorg, såg att jag hade fått en fråga, tänkte ''läser folk fortfarande den här bloggen!?!?'', loggade in och kollade. Och kände helt plötsligt för att börja blogga på denhär bloggen igen. ((Jag har lagt...

Av januarys - 18 november 2011 22:40

Hejsan alla bloggläsare! Jag har nu skapat en ny blogg. Det kommer vara samma innehåll men en ny adress och ny design bara. Jag tror inte det kommer gå att ställa frågor, men skriv din fråga i kommentarerna istället så svarar jag! adressen är www...

Av januarys - 17 november 2011 16:41

Puh, vad det var skönt när jag fick se att jag hade haft åtminstone några besökare igår och idag, även om jag varit så usel med uppdateringen! Nu har jag övat lite på dansprogrammet, jag ska på rock'n'rollen om en timme. Sista träningstillfället in...

Av januarys - 16 november 2011 21:14

Mitt förra inlägg blev publicerat och bloggplatsen har antagligen fixat problemet. Skriver mer imorgon :) :) :)   /january ...

Av januarys - 16 november 2011 21:13

Hejsan! Många har slutat läsa min blogg p.g.a usel uppdatering. Jag har många gånger skrivit ett inlägg - men när jag trycker på ''publicera'' så raderas allting och då kanske jag har bråttom eller inte orkar skriva om allting! Jag kommer att b...

Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards