January's

Alla inlägg under september 2011

Av januarys - 30 september 2011 07:06

Hellu!

Jag är ganska morgontrött av mig, iallafall på vardagarna. Såhär brukar det gå:

(Jag ska vara nere och äta frukost klockan sju)


1. Jag vaknar av klockan halv sju

2. Jag snoozar

3. Igen

4. Och igen

5. Men går inte upp förren tio i.

6. Sitter på mattan, gäspar och glor.

7. Spurtar och skyndar mig jättemycket.

8. Kommer ändå ner 5-10 över sju


Men idag...


1. Jag vaknar av klockan halv sju

2. Jag går upp direkt.

3. Jag tar på mig kläderna

4. Jag går på toa

5. Jag hinner till och med sminka mig lite grand.

6. Jag borstar håret och sätter upp det.

7. Kommer ner kvart i sju och lägger ner allt jag ska ta med mig

8. Hinner blogga innan frukosten (jag käkar med mamma istället ;) )



YIPPIE!!!!


//January

Av januarys - 29 september 2011 20:17

Idag var jag med en kompis, jag fixade hennes naglar (såklart) och sen tittade hon på dansen halv sex, jag dansar Rock'n'roll. Sen har jag bara gjort läxorna och duschat :) Inte jätteintressant dag, men tänkte visa dagens 5 snyggaste sminkningar iallafall!


Stil: Sånt jag skulle kunna ha själv.

Ibland tänker man ''det var snyggt'' men skulle kanske inte vilja ha det själv. Ett exempel: Jag. Jag tänker så helatiden.


Whitney Port har sällan starka sminkningar. Denna kanske jag inte skulle ha i skolan, men kanske på fest.


Denna skulle jag kunna ha, även i skolan om man suddar bort lite svart i ögonvrån bara kanske.


Lite bronzig ögonskugga, genomskinligt läppglans och lite mascara skulle jag lätt kunna ha.


Selena Gomez stil skulle jag kunna ha både...

i skolan.


och till fest.


Också den egentligen sjätte, men det var två Selena Gomez så det räknas inte ;)


 January Jones har inte bara jättesnyggt förnamn, utan också jättesnygg festsminkning. Men bort med den konstiga minen och kanske också bort med lite rouge. Så ja!




//January

Av januarys - 28 september 2011 16:53

Här kommer ett recept från min mormor!

 

 

 

 

Frans franska chokladtårta:


Ta en form med löstagbar botten. Kläm fast bakplåtspapper i botten

Smörj formen, bröa med kokos eller mannagryn

_______

200 g smör smältes

200 g mörk (70%) choklad i bitar får smälta i smöret

1 msk fint nescafepulver och

(2-3 msk konjak eller likör röres ned)

_____

2 dl socker vispas med

4 äggulor

Rör ihop alltsammans med

1½ dl vetemjöl (knappt)

_____________

Sist rör man försiktigt ner

4 äggvitor, vispade (rena vispar!!!) till hårt skum

_______________

Får stå 30-40 minuter i 150 grader. Den skall vara LÖS inuti


FANTASTISKT GOTT!





Av januarys - 28 september 2011 16:29

Hejsan Hoppsan!

Idag fyller Mister Klister 5 år.

Dagens naglar: Ljusrosa, och på vänstra handen är det en bokstav på varje nagel (i svart) så det bildar Mister Klisters riktiga namn! På den andra tänkte jag göra små ljus! Men än så länge är de helt ljusrosa.

Nagellacket är nytt, fick det av Key. Men man får måla många lager för att det ska bli tätt.

Efter dessa naglar ska jag testa på den nya ''isiga'' trenden. Efter det... tja, January har faktiskt brist på ideér. Faktiskt. Helt otroligt men så är det.

Ska strax lägga in en ´´ordlista´´ i vänstermenyn, för de lite nyare läsarna som kanske inte vet vem t.ex Mister Klister är.


Har börjat använda ett nytt uttryck lite oftare. Vet ej hur det stavas.

Kanske

Chikitipaowa?

Eller Chiketipowa?

Eller kanske Tjiketipaouwa?
Möjligtvis Chikitipaowha

Försök klura ut hur det uttalas ;)

Men jag använder det lite då och då. Som istället för svordomar som vissa använder.

Aj som in i Chikitipaouwa

till exempel.


Eller

Det var ju Chikitipaouwa-bra!


Kanske

Men Chikitipaouwa också!


Möjligtvis

Men det var ju som in i självaste Chikitipaowa


Eller istället för ''Grejsemojs'' som jag brukar säga.

Öh ånej där är den där Chikitipaouwan!


Eller lägg ihop det :)

Öh ånej där är den där Chikitipaouwan.


Wow. Det ska jag lägga in i ordlistan.



Det är väldigt kul att säga det.


Som sagt, kom gärna med ideér till naglarna, det är väldigt kul! Lovar att lägga upp en bild sen då :)


Och vi ses sen - Min morbror heter Sven :)






Av januarys - 25 september 2011 17:24

Här kommer två helt nya nageltrender!

Vilken gillar du bäst?


Trend 1

Naturliga färger som brun, brons och ljusrosa.

Omen hallå. Naturligt måste inte vara tråkigt.

Testa något chokladaktigt brun nyans, ljust aprikos, brons, beige eller någon guldaktig nyans.

Tar du ett lack som inte skimrar så mycket - pigga upp det lite med lite glitter. Du kan t.ex


  1. Måla på ev. baslack
  2. Måla två lager med ''huvudlacket''
  3. Låt torka.
  4. Har du ett snyggt glitterlack som lägger lite glitter utan att täcka hela nageln? Super! Lägg det på så man ser huvudlacket först och främst med en liten touch av glitter!
  5. Torka och måla på ev. överlack
  6. Klart!

 Dessa, lite mindre skimrande och lite mer ''matta'' färger kan vara ett alternativ, och det alternativet blir ännu bättre med lite glitter :)


Spana in det nedersta högra hörnet.




Trend 2

Iceblue.

Vintern är på ingång... iallafall på våra naglar!

Satsa på ett nagellack i blå eller silver, ett matt, ljusblått kan vara ett alternativ.


Annars kan du testa ett ljust silvrigt lack, eller varför inte blanda?

Marmornaglar kan vara ett snyggt alternativ.

Blått + silvrigt. Why not?


Annars kan man ju köra på vitt - inte skimrande, lite genomskinligt, utan kritvit.


Vill du ha något lite mer avancerat...

silvriga diamanter är ett lätt alternativ.

Små silverstenar passar till allt och bevarar den isiga looken.


Annars kan man testa detta häftia isigt gröna lacket från Depend jag har... riktigt iscoolt!


 












Just nu har jag Trend 1 på naglarna - men får inte till någon bra bild så tyvärr...

kan berätta att det är en lite solbränd färg med en gnutta rosa om man säger så... och några guldglitterkorn!

Detta lacket har jag, men det är inte mina naglar på bilden. Nyansen heter Pink Topaz.


Vi ses!

Naglarna är kul - fast min tumnagel har börjat flaga, så den är ful.


/January










Av januarys - 25 september 2011 16:56

5 Augusti

Hejhej!

Nu är klockan runt halv tre grekisk tid (halv två svensk tid) på natten och vi har precis kommit fram. Här på hotellet är det jättefint vid poolen som byter färg helatiden :)

Vårt rum är ganska stort, och det är ju bra :) Vi har balkong också.

Men vi kommer nog inte vara så mycket här på dagen, det skulle ju vara slöseri med denhär varma semestern eller hur? Haha...

Skriver mer imorgon. Ska sova nu...

 

 

6 Augusti

Hej!

Idag har vi mest hängt vid poolen, fast vi såg att stranden var precis på andra sidan gatan, så vi var där ett tag också. Jag har köpt ett limegrönt hårband med paljetter och ett par örhängen till min kompis Key.

Det finns två stora pooler, i den ena bottnar man på ungefär hälften och i den andra bottnar man på ungefär en femtedel. Vi badar mest i den, jag tycker det är skönt när man inte bottnar. Det är kul att slå kullerbyttor i vattnet och det går inte om det är FÖR grunt. Och är det grunt kan man inte dyka ;)

Hejdå!

 

7 Augusti

Hallojsan!

Idag var vi lite mer på stranden, men jag fick helt plötsligt värmeslag så vi gick in igen. Jag mådde jätteilla men efter ett tag gick det över.

Vi gick till ''Super Market'' tvärs över gatan och köpte lite salta chips (salt är viktigt i värmen) och dricka.

På en hylla finns det massa svenska grejer, det finns det på jättemånga ställen!

Göteborgs ''Jätten-kex'', Guld-Marie och Eldorados Digestivekex :)

Hihihi...

Sen var vi lite i Platanias, en stad här, jag köpte lite smått och gott och en till present till Key: ett orange vindspel med en fjäril. Och så köpte jag ett blått med en delfin till mig själv :)

 

 

8 Augusti

Jazu!

Hej på grekiska. Nej, jag vet inte hur det stavas. Men man säger ''Jazu'' om det är till en person och ''Jazaz'' om det är till flera. Och nej, jag vet inte hur man stavar till ''Jazaz'' heller.

Imorgon ska vi till Chania.

Idag har vi bara slappat :)

Chao!

 

9 Augusti

Hello.

Idag var vi i staden Chania och shoppade lite. Jag köpte bland annat en solhatt, fast mamma betalade hälften :) den var supersnygg, vit med ett band av turkosa pärlor runt. Sen åt vi mat - jag åt en sallad med Apelsin och Avokado och en crepê med kyckling. Smaskigt!

 

 

 

Av januarys - 25 september 2011 16:49

Halloj Halloj!

Idag var jag på Mickelsmäss, först med Key (som numera har knallrött hår istället för blont!) och sedan med Mister Klister, min bonusfarmor och pappa.

Hon som har bloggen jag läser (www.virkalitenkaka.blogspot.com) var där, så jag köpte en virkad jordgubbe :) Den var supersöt, jag tror jag ska hänga den vid min säng :) så drömmer jag sött! ;)


Sen köpte jag inget annat, men jag funderade på en påse ost, lök och bacon - chips som var fruktansvärt goda :) Men jag hoppade det.


Men vet ni vad! Jag hittade ett gammalt gammalt utkast från när jag kom hem från Grekland. Men jag gör färdigt det och skickar det nu istället.


Strax kommer det!


//JaNuArY



Av januarys - 24 september 2011 20:49

Tjo! Skriver lite nu i reklamen :) Jaa du vad ska jag skriva? Detta kommer bli världshistoriens tråkigaste inlägg :)


Mamma frågade var jag höll på med och då sa jag ''Bloggar'' då sa hon ''Kan du inte skriva att mamma är ascool?'' så nu gör jag det.


Mamma är ascool.


Så blev du glad nu mamma?



Jag kan väl skriva lite om filmen?

Med bland annat Amanda Seyfried och Meryl Streep




Filmen är en musikal som utspelar sig på en ö i Grekland. Donna (Meryl Streep) äger ett hotell, vars ekonomi går sådär. Hennes dotter Sophie (Amanda Seyfried) Ska snart gifta sig, och det är fullt upp när alla gäster från fastlandet anländer.

Sophie vill väldigt gärna att hennes pappa ska vara närvarande på bröllopet, men ett problem; Hon vet inte vem han är. När hon hittar sin mammas dagbok får hon veta att hon har 3 möjliga pappor - Sam, Bill och Harry. Hon skickar ett brev i Donnas namn med en inbjudan till bröllopet - till alla tre.

Filmen är en musikal baserad på det svenska bandet ABBA:s låtar. Den är väldigt glad och rolig och helt enkelt superkul!

Min favoritscen är ''Dancing Queen''. Kolla på den - och ni förstår precis varför.



Ha så kul - tre månader till jul...


/January




Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards