January's

Alla inlägg under augusti 2011

Av januarys - 9 augusti 2011 15:05

Just nu sitter jag pa ett internetcafe pa kreta och kan -eftersom jag inte ar i ett land som inte har bokstaverna a med tva prickar over, a med en ring over och o med tva prickar over - inte gora de bokstaverna. Har sitter typ fullspackat med en massa killar som spelar dataspel :p nu ar vi i staden CHANIA och vi ska ga runt lite i gamla stan och sa. Sen har jag massor av bilder att ladda upp nar jag kommer hem! Just nu har jag fixat Greklandsnaglar, pa varannan nagel ar det ett vitt kors och pa varannan vita rander. och sen ar det ju blatt under pa varje saklart :) Nu maste jag nog ga :( Men vi ses pa lordag!


January som inte kan gora snestreck pa grund av detta grekiska tagnenbordet.

Av januarys - 3 augusti 2011 10:17

Som ni kunde läsa igårkväll på bloggen ska jag till Fun City idag, men ska bara skriva lite först! Och lägga upp bilder som har legat och väntat i kameran på att få laddas upp :)


  Där är till att börja med naglarna jag hade för jättelängesen!


Sen gjorde jag ''marmornaglar''för ett tag sedan. Först mörkrosa nagellack, sen ljusrosa, och skrapa på med en tandpetare... ser ut lite som aliminiumfolie fast rosa!


  Här ser man inte så bra...men jag har gjort nyckelpigor. På alla naglarna målade jag först rött, sen målade jag ett svart streck överst på tånaglarna, och sedan ett streck igenom och så två prickar på varje sida :)


    Glassen jag åt igår (vänd på huvudet!)


Och nu har jag målat naglarna med detdär superfräcka nagellacket från O.P.I

som jag skrev om för ett tag sedan. Man måste måla några lager, jag har målat 3 lager nu.

  Såhär ser det ut efter ett lager.


  Klart! På bilden ser man inte att de lila tonerna, men nagellacket är skiftande i grön/grå/lila. Och så är det glitter i.


Men det är riktigt fräckt även om det är svårt att fotografera bra :)


  Men det är riktigt fräck även om det är svårt att fotografera bra :)


  Och så mina nuvaranda tånaglar. Nagellacket är från Viva la Diva, ska lägga upp bild så snart som möjligt.


  Hehe jag tyckte den var så cool jag gillar ju Super Mario   


Nu kommer de när som helst, måste sluta nu :(

Hejdå!


/January



Av januarys - 2 augusti 2011 21:35

Är du sugen på något på kvällen utan att vara hungrig? Testa detta otroligt lätta, snabba och goda lilla recept!


Du behöver:


1-2 dl mjölk

En tättslutande flaska eller glasburk

Ett glas

Lite kanel


Gör såhär:

Häll mjölken i flaskan eller glasburken och skaka jättehårt i ca 30 sekunder.

Häll upp i ett glas och häll på kanel.

Blanda runt.


Klart!


Tips 1

Ska det bli extra festligt så ta en liten papperslapp, klipp ut ett hjärta och lägg över glaskanten och strö på kanel så ser den ut som ett hjärta :)


Tips 2

Är inte flaskan/burken tättslutande så ta lite hushållspapper eller torky och höll runt korken/locket.


Tips 3

Är det bara lite kvar i paketet så skaka direkt ur det istället :)

Då får du definitivt följa tips 2 om du inte har skruvkork :)

 


Av januarys - 2 augusti 2011 19:45

Hejhej!

Imorgon blir det nog inte så mycket bloggande, jag ska till Fun City med Felix!

Ska försöka lägga upp mina bilder på naglarna jag fixat inom kort!


/January

Av januarys - 2 augusti 2011 12:12

Hehe ne inte ruskigprickar kanske :) Om man inte är en mus såklart!


Rolig katt

Rolig katt

Rolig katt

Roliga katter

Rolig katt

Roliga katter

Rolig katt

Rolig katt

Rolig katt

Rolig katt

Roliga katter



Källa


Så vad tyckte ni? Kommentera!

Av januarys - 2 augusti 2011 11:40

Testade en sida som heter www.time55.com/sv

Det är jättekul! Starta din egen nedräkning, välj färg och musik. Sedan visar den EXAKT PÅ SEKUNDEN hur långt det är kvar dit...


http://www.time55.com/sv/nedrakning/?y=2011&m=aug&d=5&h=19&mi=5&t=Greklandsresan-1t2t5&yn=January&c=bu&mc=6


Det är min nedräkning, ta gärna en titt!


//January

Av januarys - 1 augusti 2011 15:17

I skolan/på jobbet

Du behöver:

Mascara

Ljus skimrande ögonskugga

Genomskinligt läppglans

Highligher

 

Lägg på ett tunt lager med ögonskugga och ett lager mascara på övre fransraden.

Måla kindbenen med lite highlighter.

Måla på läppglans.

Klart!


 Whitney Port kör på denna vardagsstilen.



På stan

Du behöver:

Kajal

Mascara

Rosa läppglans

 

Måla ett tunt lager kajal innanför nedre fransraden. Ta mascara på övre och nedre fransraden.

Måla på läppglans.

Klart!


 Taylor Swift ses ofta med denna sminkstil som passar utmärkt för en dag på stan!




På middag

Du behöver:

Två ögonskuggor i gråsilvrig nyans

Kajal

Glittrigt läppglans

 

Lägg på den mörkaste ögonskuggan längst in mot näsan på ögonlocket och ta mindre och mindre ju längre ut du kommer. Använd sedan den ljusa och ta längst ut så det ser snyggt uttonat ut.

Ta kajalpennan och måla innanför den undre fransraden.

Måla på lite läppglans.

Klart!


Kristen Stewart är drottningen av gråsilvrigt skimmer på ögonen.




På disco

Du behöver:

Ögonskugga i samma nyans som din tröja/klänning

Mascara

Kajal

Ljust läppglans/läppstift

Glitter (Body glitter eller glittereyeliner)

 

Måla stark kajal runt hela ögat, jättemycket! Sedan suddar du ut det men en tops så blir det bara en tunn tunn linje. Ta lagom ögonskugga på ögonlocken.

Ta Mascara på övre fransarna.

Till glittret:

Har du en glittereyeliner så måla ett lager under nedersta fransraden och i en klick i ögonfrån. Har du body glitter (glitterkräm) så ta en skvätt precis nedanför ögonvrån. Måla ljust på läpparna.

Klart!

 

 Rihanna är disco-drottningen!


LYCKA TILL!

/January


 

Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards