January's

Alla inlägg under augusti 2011

Av januarys - 31 augusti 2011 19:39

Månadens bloggrekord kom igår. Igår var det 30 besökare.

Mitt absoluta bloggrekord var någon gång i Juli. Då hade jag hela 71 besökare på samma dag!

Jag kollade nyss, och då hade jag haft 27 idag, vilket var bra med tanke på att jag inte har skrivit något förrän nu!

Jag undrar en sak bara, eftersom jag inte ser vem som kommenterat. Är ni samma personer som läser bloggen? Eller är det nya som tittar in helatiden? Vet några i släkten och kompisar som tittar lite då och då, men andra?

Kommentera gärna och berätta!

Idag rensade jag mitt smink, och min kompis hade gjort det också så jag fick lite av hennes grejer som var i gott skick, bara att hon inte använde det så ofta. Vad otroligt mycket smink jag har! märkte jag då. Och detta är ändå inte allt... mina läppglans ligger lite överallt... och jag vet att jag har en till glittereyeliner.


Kvar blev: (och då finns ju allt jag fick av henne med)


  • 18 Läppglans
  • 3 Läppstift (har aldrig läppstift men fick de av min kompis)
  • 2 Coca Cola burkar med 6 läppglans (med olika smaker av läsk!) i varje
  • 1 ''MP3''-spelare med läppglans.
  • 8 Glittereyeliner
  • 2 Concealer
  • 1 Highlighter
  • 1 burk med skimmer
  • 2 Blush
  • 4 Mascara
  • 3 Kajal
  • 1 Läppenna
  • 13 Ögonskuggor
  • 1 Ögonskuggepalett med 9 ögonskuggor
  • 1 Ögonskuggepalett med 3 ögonskuggor
  • 2 Ögonskuggepaletter med 24 ögonskuggor på varje
  • 2 Läppglanspaletter med 16 Läppglans på varje

Oj... får rensa snart igen. Jag rensade nagellacken för ett tag sen också, har ''bara'' 32 kvar.


Vi ses :)


Av januarys - 30 augusti 2011 20:40

Det var så roligt det hände nyss... jag chattade med en tjej på stardoll, där är över 90 miljoner personer medlemmar och från olika länder då självklart :) Vi chattade på engelska och det var jättekrångligt ibland när vi skulle förklara grejer, och svara på eller ställa frågor.

Jag: Where do you come from?

Hon: Sweden, what about you?

Jag: Men åh jag kommer också från Sverige!

Hon: Men LOL


Haha...

/January

Av januarys - 30 augusti 2011 19:54

Hejhej! Det finns ju en del Coverartister - alltså artister som bara sjunger andras låtar. Det är få coverartister som blir så kända, men de flesta är jättebra!


En jag gillar är Megan Nicole. Här är ett exempel på när hon sjunger Bruno Mars ''The Lazy song''




Är det någon coverartist du gillar? Kommentera!


/January


Av januarys - 30 augusti 2011 18:00

Hejhej! Jag har börjat med en ny grej nu: Steg för steg- bilder när jag gör mina naglar. Jag kommer inte lägga ut det varje gång men lite då och då!

Nu har jag iallafall fixat ''Candy nails'' som jag kallar det. Signaturen ''Zzzzahara latenights'' vann tävlingen som gick ut på att man skulle kommentera först av alla. Önskevinsten var en bild på veckans naglar! Och jajamensan, det kommer strax!

Tyvärr får inte mina Candy nails sitta så länge, jag ska nämligen till Danmark på fredag. ''Men naglellacket kan man väl ha ändå?'' tänker ni nu. Tänk en gång till - vad är troligast att January gör för naglar när hon ska utomlands? Gissa tre gånger, den som kommenterar först med rätt svar vinner ett diplom :) Jag skojar faktiskt inte. Sätt igång bara! :)

Zzzzahara latenights skickar förhoppningsvis sin mejladress till mig, annars kan jag ju inte skicka diplomet :( Om du inte lagt upp det än på några dagar lägger jag bara till ditt namn på diplomet och lägger ut det på bloggen :)

Idag har jag lagt ut min adress på ''rampljuset''. För er som själva inte har en blogg på bloggplatsen är det en liten ruta längst upp som visar bilden (i mitt fall bilden på blomman ni ser ovanför min presentation) bloggens adress och ett litet meddelande. Jag skrev ''Roliga naglar, färgglada grejer och digestivekex är några av de grejerna som gör min vardag roligare :)'' En liten ''teaser'' skulle man väl kunna säga   


  

1. Använd ett vitt eller ljusljusljusblått/grått nagellackoch måla ett lager. Bara det är tätt och inte lite genomskinligt.





 

2. Använd ett lite mer genomskinligt vitt lack och måla över. Om du har något som är lite sådär skimrande i andra filmer så använd gärna det.




 

3. Jag använder ljusblå och rosa, men man kan använda vilka färger som helst bara det är färgglatt :) Sätt blåa (eller vad du nu har för färg) prickar ca 3-4 på varje hand.




  

4. Måla rosa prickar också.


5.  Låt torka och sen KLART!




Det är mycket finare i verkligheten än på bilden iallafall :( Kanske lägger upp mer bilder på detta ''lilla konstverket'' sedan.


Och så dagens låt! Det blir ''Brighter than the sun'' med Colbie Caillat. Vet jag har halkat efter lite med dagens låt. Skärpning!

Lyssna på den, den är faktiskt riktigt bra! Lite svårt att sitta still i början på första versen. Precis som ''Bubbly'' är den faktiskt riktigt megabra men tyvärr inte så känd :( Colbie Caillat är ett typiskt exempel (ett annat är Sandi Thom) på artister som faktiskt är jättebra, har iallafall en megahit (I Colbie Caillats fall ''Bubbly'' och i Sandi Thoms fall ''I wish i was a punkrocker with flowers in my hair'') som alla har hört men ingen vet vem de är :( supersynd tycker jag som gillar både Colbie Caillat och Sandi Thom och så många många fler!


Ha det bra!


//January



Av januarys - 29 augusti 2011 20:53

Ledsen att det inte blir så mycket bloggande idag, måste gå nu!


/January


P.S Ingen svarar på den förra tävlingen, startar en ny NU! Den som först kommenterar detta inlägget vinner ett diplom!

Av januarys - 28 augusti 2011 10:11

Katter eller hundar? Katter!
Godis eller chips? Chips!
Choklad eller jordgubbar? Choklad!
Kött eller vegetariskt? Vegetariskt!
Regn eller snö? Snö!
Kyla eller hetta? Kyla!
Vitt eller svart? Vitt!
Rosa eller lila? Lila!
Päron eller äpple? Äpple, helst Granny Smith (såna där KNALLGRÖNA!)
KP eller Julia? Svårt, men jag tror jag tar KP!
Blogga eller läsa bloggar? Det beror väl på vilken blogg man läser, men jag väljer blogga!
Bio eller teater? Teater!
Film eller bok? Bok!
Youtube eller Facebook? Youtube!
Deckare eller komedier? Komedier!
Det ena eller det andra? Eh, va? -.-
 

Bloppis-annons
Av januarys - 27 augusti 2011 17:39

Säljer många roliga böcker i gott skick.


''Finurliga gåtor'' 10:-

''Pojken som levde med strutsar'' 15:-

''Fångad i framtiden'' 10:-

''Schackma Gandhi får en idé'' 15:-


Om ''Schackma Gandhi får en idé''

Lär dig spela schack på ett enkelt och roligt sätt! Följ berättelsen om Schackma Gandhi som ska lära Marjhadan att spela schack och lär dig samtidigt spela riktigt proffsigt.


Hör gärna av dig om du är intresserad av något!


/January


Böcker & Kurslitteratur, Säljes - Varberg (Hallands län)
Pris:    10:-
Telefon:    0767062255
 
Bloppis-annons
Av januarys - 27 augusti 2011 17:34

Säljer ett litet kit innehållande block, penna och sudd i form av hjärta.

Kontakta mig gärna vid intresse.


/January

Övrigt, Säljes - Varberg (Hallands län)
Pris:    10:-
Telefon:    0767062255
 

Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards