January's

Alla inlägg under juli 2011

Av januarys - 31 juli 2011 12:52

Jag har fått en ny favoritlåt som alltså självklart blir dagens låt för idag :) Annars brukar jag ju inte bara ta låtar jag tycker ÄGER utan försöker sätta ihop en bra blandning :)

Det är Avril Lavignes ''Alice'' och den handlar faktiskt om Alice i underlandet. Den var soundtrack till filmen som kom ut förra året.




Så vad tycker ni? Kommentera!


/January


Av januarys - 31 juli 2011 12:47

Jag kollade lite i en bok som hette ''Barn skriver till gud''. Ni kan nog gissa vad innehållet är, här är några av de roligaste breven som är med i boken:


Käre Gud

Jag vet att man ska tycka om sin nästa men om Håken fortsätter att ta min skridsko kommer jag faktiskt slå honom.

 / Bertil


Gode Gud.

Det var Rolf som slog sönder skålen INTE jag.

Nu har du det skriftligt.

/Jenny


Käre Gud.

Jag hoppas det inte är så viktigt med myror för vi trampar ju ihjäl dom i ett kör.

/ Dennis


Käre Gud.

Igår fick jag köttbullar till middag. Vad fick du?

/Anne Marie



SÅHÄR SER OMSLAGET UT:


Den är jättekul och jag rekommenderar den verkligen :)


/January



Av januarys - 30 juli 2011 09:28

Här kommer den efterfrågade idolen: Jennifer Lopez

Önskad av signaturen Spöket.


Namn: Jennifer Lynn Lopez

Född: 24 Juli 1969 (42 år 2011) I New York

Bosatt: New York

Familj: Maken Marc Anthony och barnen Maximilian och Emme

Yrke: Skådespelerska, artist och designer.

Januarys favoritlåt med Jennifer: On the floor


Jennifer Lynn Lopez, har varit med i över 19 filmer och släppt 9 album. Med sin musikkarriär är hon nog mest känd för låten ''On the floor'' som spelats mycket 2011. Hennes första album, On the 6, kom ut 1999, hennes andra album, J-Lo, kom ut 2000, sen har det kommit fler album - två stycken år 2002, ett år 2003, 2005, två stycken 2007, och hennes senaste album, Love? kom ut 2011.

Hon har ett eget klädmärke, J-Lo, och har släppt hela sju parfymer!

Glow By J.Lo, Still, Miami Glow, Live, Glow At First Sight, Glow at night, Blue Glow och Deseo. 




Har ju redan haft On The Floor som dagens låt men ändå :)



Ha det bra och glöm inte att ni kan när som helst önska veckans kändis!


//January




 

Av januarys - 29 juli 2011 21:56

Jag älskar att dansa, det är jag nog inte ensam om, och de som älskar teater har förebilder, de har de som sjunger m.m också, men hur många dansare har det? Jag iallafall!


1. Shakira

Kanske skiljer sig lite från hur jag brukar dansa, men definitivt inte från hur jag skulle VILJA dansa! Hon dansar på sitt sätt, riktigt bra också!

Se Shakira dansa i: Whenever Wherever, Hip's don't lie och Waka Waka


2. Fergie

Här är tjejen som dansar ALLT hiphop, streetdance, breakdance, magdans, ja, vad dansar Fergie INTE? Hur som helst äger hon!

Se Fergie dansa i: Pump it, My humps, Fergalicious och Imma be


3. Beyonce

Snabbt, rappt och komplicerat. Vill du göra en parodi på denna? Det räcker att dansa den en gång och försöka härma (om du tittar samtidigt) så blir det helknäppt. Har bara sett en video där hon dansar men det räcker för att inse att hon är gryyym!

Se Beyonce dansa i: Single ladies (put a ring on it)


4.Katy Perry

Coolt, snabbt och typ...asnajsigt! Så beskriver man väl Katys dans?

Se Katy dansa i: California Gurls


5. Avril Lavigne

Kanske inte dans, men ett helcoolt sätt att röra på sig till musik!

Se Avril dansa i: Girlfriend




Så vad tycker ni? Kommentera!

/January


Av januarys - 29 juli 2011 21:42

En uppiggande låt om en lat dag. Va!? Jag pratar som klart om THE LAZY SONG!

Den brukar jag lyssna till på morgonen den är otroligt uppiggande (?)

Musikvideon var jag skeptisk på när min kompis visade, den såg otroligt hemgjord ut (men det kanske ska vara så?) och han dansar helatiden så han verkar inte direkt ''today i feel like not doing anything'' och bara slappa. Och på slutet har de typ party med konfetti och så... Och killen har brillor helatiden, så jag tänkte detta kan vara en sån där ni vet ''jag utger mig från att vara den riktiga artisten men har brillor så ingen ser att det inte är det''-video. Seriöst, dansande apor? Men sen såg jag att det var samma kanal (användare) som la ut klippet som la ut ''Just the way you are'' där man ser klart och tydligt att det är han. Så hoppas det är det, den verkar bara lite skum, videon alltså...

Han har riktigt bra taktkänsla iallafall!


Jaja, den är RIKTIGT BRA ALLTSÅ!



/january



Av januarys - 29 juli 2011 18:03

Glitter, pärlor och förlängningar i all ära, men ett riktigt snyggt och välgjort mönster på fingrarna slår allt! Det måste inte vara jättekrångligt, men öva lite!


TIPS!

Jag använder ALLTID tandpetare. De är mycket lättare än den stora penseln i nagellacksflaskan. Ett nästan ÄNNU BÄTTRE tips är att ta en gammal eyeliner (eller köp en jättebillig även om den är dålig) och tvätta ur penseln, sen kan du använda den (tvätta noga efter varje användning)


Zebrarandigt är coolt, och det gör ju inget om linjen blir sned...


 Blommigt är somrigare än somrigast, gör som på bilden och ta en färg i två olika nyanser och måla först på med den ena, sen målar du blommor med den andra.


 Marmornaglar: Välj 2 eller 3 nagellack i så olika nyanser som möjligt. Måla på det ena, sen det andra och ev. det tredje innan de andra hinner torka. Skrapa sedan med en tandpetare och måla på med överlack.


Och sen finns det ju det klassiska GRAFFITINAGELLACKET. Superlätt, supersnyggt. Jag har ett själv - ett rosa och ett blått nagellack och ett vitt graffitilack. Man målar först på det ena (det måste vara IsaDora Nailpolish) och sedan på med Graffitilack. Det finns i många märken, men IsaDora är bäst.


 På bilden är det svart som är själva graffitinagellacket, och sedan många olika vanliga lack. Kom bara ihåg att låta det vanliga lacket torka innan du målar på graffitilacket!

ca 69:- flaskan




Lycka till!

/January


P.S Undrar många hur January utalas? Svaret kommer nu: Djändjöri.








Av januarys - 29 juli 2011 17:48

Hej! Idag har ingen läst, men det gör inget för jag har inte skrivit!

Jag åkte jättetidigt till min kompis Felix och vi badade direkt i deras pool. Sen cyklade vi och köpte ägg till hans mamma, som gjorde kladdkaka. Sen bestämde vi att vi skulle ha ett smoothiestånd, så vi snickrade ihop en skylt. Sen kom vi på att vi inte hade någon youghurt ( ! ) så vi fick göra en ny skylt istället där det stod LEMONAD. Eller egentligen stod det ''Svalkande Lemonad'', ''Liten 2:- Stor 5:-'' men ni fattar :) Vi fick ihop 60 kronor som vi delade på så jag har 30 kronor i Greklandskassan :) Jag sparar pengar så jag kan köpa fina grejer i köpcentret på Kreta. De har ju många blåa grejer i Grekland, så jag tänkte köpa något till mitt rum. Har jag berättat att väldigt mycket i mitt rum är blått? Blått är mitt rumstema! Blå fondvägg, blåa gardiner, blå stor matta, blå säng och jag ska snart måla anslagstavelramen (långt ord!) blå också. Sen skrev jag ett brev till min brevkompis (som bor i Haparanda) och nu kom jag på att jag GLÖMT LÄGGA UP VIDEON FRÅN NÄR JAG VAR PÅ JENNY SILVER MED MAMMA! Den kommer omedelbart, hoppas ni inte har problem med att köra igång filmen... jag har inte lagt upp filmer från min egen kamera förut:



 

Dålig bild, det regnade...

Det var inte igår, men torsdagen före det.


Iallafall, sen badade jag och Felix ännu mer sen spelade vi Mario Bros DS.

Nu är mamma och pappa på konsert så jag ska sitta halvbarnvakt och Mister Klister. Halvbarnvakt? tänker ni nu. Nämen farmor är här men Mister Klister blir lite avis om man tar hand lite extra om Gosebjörnen (jag påminner igen om att Mister Klister och Gosebjörnen är smeknamn på mina brorsor) och det måste ju farmor göra så mitt uppdrag är att hitta på nåt kul åt Mister Klister.


Snart kommer recensioner på två filmer jag sett: Sarahs Nyckel och Just go with it (min låtsas fru)


Sen kommer snart veckans kändis!


//January


P.S Glöm inte att rösta till vänster

<-----

Av januarys - 28 juli 2011 13:16

Hejsan!

Idag var jag, pappa, Mister Klister (som jag kallar min fyraåriga lillebror) och Gosebjörnen (min ettåriga lillebror) ute och cyklade i skogen. Vi cyklade ner till ankdammen, de hade precis fått nya ungar. Det var en som hade skadat foten som haltade :( Jag visste inte att fåglar kunde halta men...

Och det var en helt nykläckt som hade kunnat få plats i min handflata. Den döpte vi till Lill-Dunis. Den kom upp på land en gång när en gubbe satt och matade ankorna, och han fick en liten bit bröd. Då försökte han nypa åt sig den, men det gillade inte de andra fåglarna. De hoppade på Lill-Dunis! Då skrämde gubben iväg ankorna, och vi trodde först att Lill-Dunis var död men det var han inte :) Då försökte vi locka ner den i vattnet igen :) Det är inte så säkert för den att vandra runt uppe på land. Ett tag senare undrade vi vart Lill-Dunis tog vägen, och då hade han fastnat i vassen! Vi fick hjälpa honom och jag ramlade nästan i själv :/ Men han klarade sig!

Sen fick vi ett kex av pappa som vi matade ankorna med. Och då blev det fight kan jag bara säga er! Hehe ;)

Sen påvägen hem fick jag punka så vi fick gå :( Och det räcker inte att pumpa för hela den där grejsemojsen som håller inne luften har spruckit...


Blev lite dåligt med bloggandet igår, då var jag iallafall på simstadion med min kompis Felix. Jag lärde mig göra bakåt volt under vattnet så jag satt ihop handvolt-framåtkullerbytta-bakåtkullerbytta :) Utan att andas emellan! Jag simmade lite och hoppade från trampolinerna (det finns bara ettan och trean)

Mest från trean :) Jag gjorde en 360, men 180 var mycket läskigare för då hoppar man liksom baklänges när man snurrat runt :S


Iförrgår, efter mammas jobb, åkte jag till min kompis Astrid. Vi gjorde många roliga filmer med min mobilkamera, bakade chokladbollar och gjorde en egen låt om chokladbollar :) Som vi naturligtvis kom på en dans till och filmade.


Melodin var ''Oh my god!'' med The Moniker:


Lite kakao och socker och så ha-vre.

Lite va-niljsocker och så blir det väldigt väldigt gott, gott, ja det blir så väldigt väldigt gott.

Nam nam nam!


Hål i tänderna det får vi ju såkla-art

Men det är så gott jag kan ju inte bara låta bli- bli, För det är så goott.

Gott gott gott gott!



Chokladboll, chokladboll du är det godaste jag vet. Kan ej få nog, ej få nog, för jag vill ju ha mer! Mermermermermermermermermermermermermermera Mermermermera.


Chokladboll, chokladboll du är det sötaste jag vet. Kan ej få nog, ej få nog, för jag vill ju ha mer! Mermermermermermermermermermermermermermera Mermermermera...

 

Så vad tycks?

Jag fick en present också. Gissa vad det var? En bok om hur man dekorerar naglar! Kan det bli mer passande för mig eller?


 



Nehe, nu började det lagga :( Mer bilder kommer imorgon, jag har fixat mina egna naglar också! Dessa brukar jag använda för att göra en snygg och färgglad manikyr enkelt och snabbt.


 Finns i de flesta kosmetik affärer.

Dessa är köpta på Matas, 20:-


Ett sånt här nagellack har jag, ett av mina favoriter just nu. O.P.I - ca 129:-

Kom ihåg att du måste måla minst 2 lager för att det ska bli snyggt, och minst 3 lager för att det ska bli som nageln på bilden. Men det är det värt tycker jag!


Ha det megabra!


//January


P.S Tänkte slå mitt läsarrekord för en dag. Rekordet är 71. Kan ni tipsa så många?








Hejhej!

Om January


Hej! Jag kallas January! Jag gillar färgglada saker, att pynta mina naglar, min familj, mina vänner, kommentarer på bloggen och digistivekex.
Läs min blogg om både det ena och det andra. Tipsa mig gärna om grejer!
Hoppas ni gillar den!

Januarys ordlista

Hej! Ibland använder jag mig av mina egna ord och smeknamn.

Som till exempel

 

Mister Klister

Min femåriga lillebror

 

Nallebjörnen

Min ettåriga lillebror

 

Chikitipaowa

Haha, kan användas när som helst enligt mej :)

 

Dagens rim

I slutet på varje inlägg skriver jag ett litet rim som avslutning.

 

Veckans kändis

Lite då och då skriver jag om en speciell kändis. Det kan vara någon som ni läsare önskat eller någon som jag har valt. 

 

Dagens låt

Nästan varje dag lägger jag ut en låt jag tycker är bra :)

 

Rösta

Här nedanför finns nästan alltid en fråga där läsarna kan rösta. Var görna med och säg vad du tycker!

 

Hur man kommenterar

Tryck på ''Kommentarer'' så kommer du till en sida där du kan skriva en kommentar i en liten ruta.

 

Hur man ställer en fråga

I menyn till vänster här nedanför finns en liten ruta med en bild på mig till vänster och så står det ''Ställ en fråga till mig...'' Där kan du skriva in en fråga, jag svarar på alla!

 

Dagens fråga

Vilken av höstens låttips gillar du mest?
 I want you back
 Girlfriend
 Shut up
 Blah Blah Blah
 Papi
 Price tag
 I love you always forever
 What if i'm right
 Bubbly
 Baby Girl
 Brighter than the sun

Fråga vad du vill!

20 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Lämna ett litet tagnentbordsspår...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Översätt bloggen

Nextblogg!

En liten kod

<script type="text/javascript">
snurra_site=485;
snurra_bg="0fd492";
snurra_border_color="dd6874";
snurra_img_size=200;
</script>
<script type="text/javascript" src="http://s.snurra.se/widget.js"></script>


Skapa flashcards